본문 바로가기

음악/영어노래 추천

팝송 추천) Meghan Trainor(메간 트레이너) - Like I'm Gonna Lose You ft. John Legend(가사/해석)

Like I'm Gonna Lose You는 2015년에 발매된 미국 싱어송 라이터인 메간 트레이너의 노래로 미국 가수 존 레전드가 피처링에 참여해 화제가 된 노래입니다.

https://www.youtube.com/watch?v=2-MBfn8XjIU

메간 트레이너가 사랑하는 사람이 죽는 꿈을 꾸고 만든 노래로, 사랑하는 사람과의 시간을 당연하게 여기지 말자는 메세지를 담은 노래로, 많은 사람의 사람을 받아 미국과 캐나다 빌보드 차트에서 8위를 차지하기도 한 노래입니다.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2-MBfn8XjIU

위는 뮤직비디오 영상이며

https://www.youtube.com/watch?v=ZQYSHoWgm4Y

위는 라이브 영상입니다.

 

[Verse 1: Meghan Trainor]
I found myself dreaming in silver and gold

은과 금으로 가득한 꿈을 꿨어
Like a scene from a movie that every broken heart knows

모든 상처받아본 사람들이 알만한 영화의 한 장면과도 같았지
We were walking on moonlight, and you pulled me close

우리는 달빛을 걸었지, 너는 나를 가까이 당겼고
Split second and you disappeared and then I was all alone

잠깐사이에 너는 사라졌고 나는 혼자 남겨졌지
I woke up in tears, with you by my side

눈물을 흘리녀 내 곁에 있는 너의 품에서 일어났지
A breath of relief, and I realized

안도의 한숨을 쉬며 나는 깨달았어
No, we're not promised tomorrow

우리가 내일이 약속된 것도 아니구나

[Chorus: Meghan Trainor]
So I'm gonna love you, like I'm gonna lose you

그러니까 나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna hold you, like I'm saying goodbye

너를 안아줄거야, 내가 작별인사를 하는 것처럼
Wherever we're standing, I won't take you for granted

우리가 어디있든 너를 당연하게 여기지 않을거야

'Cause we'll never know when

우리는 알 수가 없거든 
When we'll run out of time

우리의 시간이 언제 끝나는지
So I'm gonna love you, like I'm gonna lose you (Lose you)

그러니까 나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna love you, like I'm gonna lose you

나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼

[Verse 2: John Legend, (Meghan Trainor), Both]
In the blink of an eye, just a whisper of smoke

눈 깜빡임 속에, 연기의 속삭임
You could lose everything, the truth is you never know

너는 모든 것을 잃을 수도 있어, 사실은 네가 절대 모른다는거야

So I'll kiss you longer, babe (Hey), any chance that I get

그래서 네가 너에게 더 오래 키스할거야, 할 수 있을 때마다
I'll make the most of the minutes and love with no regret

최선을 다할거고, 후회없이 사랑할거야
Let's take our time to say what we want (Say what we want)

우리가 원하는걸 말하는 시간을 가지자
Use what we got before it's all gone (Oh no)

모든게 사라지기 전에 우리가 가진 것들을 사용하자
'Cause no (No), we're not promised tomorrow

왜냐면 우리의 내일은 약속된게 아니니까

[Chorus: Meghan Trainor, John Legend, Both, (Meghan Trainor)]

So I'm gonna love you, like I'm gonna lose you (Lose you) 

그러니까 나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna hold you (Hey), like I'm saying goodbye

너를 안아줄거야, 내가 작별인사를 하는 것처럼
Wherever we're standing (Yeah), I won't take you for granted

우리가 어디있든 너를 당연하게 여기지 않을거야

'Cause we'll never know when

우리는 알 수가 없거든 
When we'll run out of time

우리의 시간이 언제 끝나는지
So I'm gonna love you (I'm gonna love you), like I'm gonna lose you (Like I'm gonna lose you) 

그러니까 나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna love you (Love you), like I'm gonna lose you 

나는 너를 사랑할거야, 내가 너를 잃는 것처럼

Hey


[Bridge: Meghan Trainor, John Legend, Both]
I'm gonna love you (Oh)

너를 사랑할거야
Like I'm gonna lose you (Like I'm gonna lose you)

, 내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna hold you, like I'm saying goodbye

너를 안아줄거야, 내가 작별인사를 하는 것처럼
Wherever we're standing, I won't take you for granted

우리가 어디있든 너를 당연하게 여기지 않을거야
'Cause we'll never know when

우리는 알 수가 없거든 
When we'll run out of time

우리의 시간이 언제 끝나는지
So I'm gonna love you (I'm gonna love you, baby)

그러니까 나는 너를 사랑할거야
Like I'm gonna lose you (Like I'm gonna lose you)

내가 너를 잃는 것처럼
I'm gonna love you (Oh), like I'm gonna lose you

나는 너를 사랑할거야